Khamis, 5 Ogos 2010

Warkah Doa dan Harapan Kepada Mangsa Kebakaran dari KRT Bukit Depu, Kuala Terengganu

Hj Dol Razlan (berbaju kuning), Pengerusi KRT Bukit Depu, Kuala Terengganu


Cubit peha kiri, peha kanan terasa jua...

Berita musibah yang terjadi pada warga KRT F2 telah mendapat perhatian dan bersimpati atas kejadian yang berlaku dari "abang angkat" iaitu KRT Bukit Depu, Kuala Terengganu.

Berikut, email yang telah dihantar oleh Hj Dol Razlan, Pengerusi KRT Bukit Depu, Kuala Terengganu untuk keluarga kebakaran.

"Salam Takzim kami dari seluruh RT Bukit Depu diatas musibah yang menimpa keluarga mangsa kebakaran ahli jiran RT Batang Kali F 2 pada 4/8.2010.

Kami tumpang terharu dan berdoa samoga Allah menggantikan diatas semua yang hilang dengan berlipat ganda jumlahnya sebagai balasan kesabaran diatas dugaan yng menimpa kepada kluarga mangsa.
Walaupun jarak kita bersempadan tapi kami turut merasa kepedihan yang Tuan alami,lebih lebih lagi berhampiran dengan Ramadhan yang hampir tiba dan waktu pmr yang akan adik kita hadapi.
Tapi percayalah sesungguhnya Allah tidak menduga akan hambaNya dengan sia sia, tentulah ada kelebihan dan kebesaran yang terlindung disebaliknya.
Buat adik yang akan menghadapi upsr , ini adalah pintu kekuatan yang diberi kepad Adik , kerana dengan musibah yang sehebat ini telah Adik harungi dengan kesabaran serta kekuatan moral yang tinggi , telah berjaya Adik lalui..upsr hanyalah pertarungan minda dan kebolihan bukanlah satu kepayahan lagi hendaknya.
Pada kelebihan lain , kami juga kagum dengan Pengerusi Jiran Wanita Puan Zaitun serta warga jiran rt btg kli f 2 kerana dengan keupayaan yang luar dugaan dapat berkongsi tenaga membenteras kemarakan api sebelum bomba sampai.
Senerio sebegini tidak terdapat di rt lain dan ini adalah contoh yang terbaik yang bolih dicontohi olih mana mana rt dalam memuliakan peranan perpaduan dan semangat 1 Malaysia.
Kami rt bukit depu mengucapkan syabas dan turut berbangga dengan mutu moral , persefahaman , kerjasama , setiakawan yang tinggi saperti ia cukup mantap bergabung dalam satu jiwa dalam rt batang kali f 2 .
Memang you all simply elegant !
Salam perpaduan dan salam 1 Malaysia." - Hj Dol Razlan, Pengerusi KRT Bukit Depu, Kuala Terengganu.


Tiada ulasan: