Selasa, 5 Jun 2012

Sambutan Rombongan KRT F2 ke Teluk Batik di luar jangkaan

Antara peserta rombongan

KLIK PAUTAN DIBAWAH UNTUK GAMBAR GAMBAR LAIN
(Terima Kasih kepada Azie dan Rahim)
https://picasaweb.google.com/116862719552919258140/RombonganKrtF2KeTelukBatik3Jun2012#slideshow/5750198854569123794

3 Jun 2012- Setelah mengharung 4 jam perjalanan dari Batang Kali, akhirnya sampai jua rombongan KRT F2 yang disertai oleh sebuah bas dan 3 biji kereta dengan jumlah penyertaan seramai 61 orang kesemuanya.

Jumlah penyertaan pada rombongan ini ternyata melenyapkan kerisauan pihak pengurusan yang mana 5 hari sebelumnya tidak sampai separuh bas yang nak pergi!

Usaha gigih Biro Wanita yang diketuai oleh Puan Zaitun Ngah ternyata berbaloi dengan wajah kegembiraan dan kesenorokan yang terpancar dari muka setiap peserta sejak mula mencecahkan kaki di gigi air pantai teluk batik.

Dengan tabung KRT yang tinggal saki baki sementara menunggu peruntukan tahun ini dimasukkan,  Peserta rombongan yang hanya mendapat pengalas perut dipertengahan perjalanan tidak mempertikaikan langsung sumbangan kecil itu walaupun kos perjalanan ditanggung oleh peserta itu sendiri.

Sikap murni peserta yang menyumbang makanan dan minuman tambahan membuatkan keseronokan bersantai di pantai dapat dirasai semaksimum yang boleh tanpa memikirkan makanan yang telah tersedia sehingga balik!

Walaupun agak lewat tiba (matahari telah tengah diatas kepala), namun kesediaan abang kepada Ketua Biro Wanita KRT F2 merentang tali penanda kawasan ditempat yang begitu strategik sehari sebelum itu melegakan kami. Dengan kehadiran begitu ramai pelawat pada waktu cuti sekolah ini tidak memungkinkan kami mendapat tempat sebaik itu jika datang lewat!

Aktiviti yang dirancang tidak dapat dilaksanakan, namun peserta puas hati dengan acara bebas, dengan bermain bola tampar pantai, menaiki banana boat serta menaiki bot laju mengelilingi pantai tersebut.

Bagi yang tidak mahu membasahkan badan, duduk di kerusi santai yang disewa atau ditikar dibawah pokok teduh sungguh mendamaikan dan dapat menghilangkan tekanan dirumah atau ditempat kerja.

Alhamdulillah, kebimbangan dengan serangan obor obor tidak berlaku dan kami lebih yakin dengan adanya pengawal pantai yang cantik manis (pergghhh) sentiasa memerhatikan keselamatan pengunjung...

Mungkin sedikit keseronokan diragut tatkala terpaksa beratur panjang untuk masuk mandi dan tukar pakaian walaupun bangunannya terletak dibelakang kami dan bersebelahan dengan surau... tapi kami pasrah dengan kehadiran pengunjung yang luar biasa ramai.

Destinasi seterusnya tentulah mencari ikan bilis pangkor!

Masing masing tak menang tangan menjinjing beg plastik penuh dengan buah tangan untuk dibawa pulang...

Tepat pada masanya, kami berangkat pulang dengan seribu kenangan manis, walaupun terpaksa mengharung kesesakan yang luarbiasa sebelum jambatan sungai perak sampai ke simpang tiga.

Peduli apa dengan kesesakan, bukannya bawak kereta sendiri, kaki tak lenguh, penat boleh tidur dan boleh layan 5 vcd filem terbaru sepanjang perjalanan! Penat bermain air pantai belum hilang, tapi dalam bas dah mula berbincang hendak ke Terengganu sekali lagi!

KRT Bukit Depu.... bersedialah!

Khamis, 1 Mac 2012

Majlis Makan Malam AJK KRT F2



Puan Zaitun, Ketua Wanita

Kerosakan video cam saya tidak membantutkan berita berita bergambar aktiviti KRT F2 disiarkan disini.

Contoh terbaru, gambar gambar ini diambil dari akaun facebook salah seorang AJK KRT F2, Puan Azie Ismail yang turut berada disitu pada malam tersebut.

Majlis makan malam KRT F2 yang diadakan pada 13 Jan 2012 tersebut bertujuan untuk meraikan AJK AJK KRT F2 yang lama dan baru dilantik semasa pemilihan baru yang berlansung 2 minggu sebelumnya.

Diadakan di Restoran Cholo Cholo, Batang Kali, sebuah resort bersebelahan dengan kolam air panas ulu tamu, batang kali dengan keindahan alam dan landskap mengamit perasaan malam yang ditempah sepenuhnya untuk majlis tersebut.

Majlis diserikan dengan ucapan oleh setiap AJK yang hadir, walaupun ada yang segan segan nak bercakap dengan orang ramai, tapi dengan semangat yang ada mereka memberanikan diri.

Terima kasih juga kepada Mohd Asri, Bendahari yang sudi "sponsor" kambing bakar... best giler!!

Majlis diriuhkan dengan para hadirin di"paksa" untuk men"sumbang"kan suara berkaraoke... sporting semua AJK. Nasib baik tiada yang terpengsan mendengar alunan "lunak" lagu widuri dari saya. hehehehe.

Terima kasih atas gambar gambar yang menarik dari Puan Azie, kalau ada lagi gambar gambar dari AJK yang lain, bolehlah kita berkongsi bersama.


Selasa, 28 Februari 2012

Gotong Royong COMBI KRT F2 Feb 2012






Para peserta mendaftar diri serta berpeluang untuk mendapat lucky draw!

Ahad, 26 Feb 2012, sekali lagi COMBI KRT F2 Batang Kali telah berjaya mengadakan gotong royong cegah denggi pertama kali untuk tahun ini.

Semangat yang ditunjukkan oleh Pasukan Skuad Lelaki COMBI KRT F2 demi menjaga kesihatan penduduk setempat seharusnya diberi pujian.

Skuad Lelaki COMBI, diwakili oleh semua kaum lelaki yang gagah perkasa, melakukan kerja kerja pembersihan serta pencegahan tempat tempat pembiakan nyamuk aedes di kawasan luar rumah disekeliling kawasan KRT F2 Bandar Baru, Batang Kali.

Sementara para suami bertungkus lumus meredah longkang, semak, Skuad Wanita pula melibatkan diri mereka dalam menyediakan juadah yang enak buat peserta terlibat.

Tahniah diucapkan kepada semua yang terlibat, kawasan F2 kini bebas aedes serta persekitaran yang indah!

Terima kasih kepada AJK KRT F2, Abdul Rahim atas gambar gambar yang menarik ini untuk dikongsi bersama.

COMBI KRT F2 BOLEH!!!!

Ahad, 12 Februari 2012

Majlis sambutan Maulidur Rasul peringkat KRT F2 2012















Gambar menceritakan seribu perkataan...

Begitulah hebatnya sambutan yang diberikan oleh penduduk Fasa 2 yang terus menerus memberi sokongan pada setiap program yang dijalan oleh pihak KRT F2.

Yang terbaru, majlis sambutan Maulidur Rasul 1433 Peringkat KRT F2 telah dijalankan dengan jayanya bermula pukul 8.00 pagi diJalan Meranti 3.

Perarakan berakhir di Jalan Meranti 3A/18 dan diikuti dengan majlis ilmu oleh Ustaz Azman bin Jusan, Imam 1 Masjid Bandar Utama Batang Kali.

Terima kasih kepada AJK KRT F2, Azie dan Abdul Rahim yang telah uploadkan gambar gambar yang menarik ini kedalam akaun facebook masing masing..

Kita nantikan cerita menarik dari mereka.

Tahniah diucapkan kepada AJK dan penduduk Fasa 2 yang mengambil bahagian.

Rabu, 23 November 2011

KRT F2 TV- Persembahan Kompang Sri Remaja KRT F2 sempena Konvensyen COMBI peringkat negeri Selangor

video
Klip video inilah yang gagal dimainkan oleh Komputer penganjur semasa Konvensyen COMBI Peringkat Negeri Selangor 2011 seminggu selepas Hari Raya Aidilfitri dimana COMBI KRT F2 diberi kepercayaan untuk menjadi wakil daerah Hulu Selangor dalam kategori lisan.

Amat malang, pada hari berkenaan, kami diundi menjadi peserta pertama ke pentas dan akibat permasalahan video ini gagal dimainkan semasa Power point presentation, banyak masa dibazirkan untuk perbaiki masalah tersebut yang akhir gagal jua.

Kami amat berkeyakinan sekiranya video ini berjaya ditayangkan, markah bonus menjadi habuan.

Terkilan juga didalam hati sekiranya kami tetap dengan rancangan asal membawa kumpulan kompang ini membuat persembahan secara "live" tetapi memikirkan peraturan tidak membenarkan lebih 2 peserta diatas pentas membenamkan hasrat kami.

Apa pun, Pasukan COMBI KRT F2 Yang diwakili oleh saya sendiri dan saudara Nadzrin mengucapkan tahniah dan terima kasih atas kesungguhan pasukan kompang ini yang bertungkus lumus menyiapkan lirik dan mengubah lagu menjadi satu lagu yang cukup menghiburkan.

Bagi sesiapa yang berminat untuk mengambil kumpulan kompang ini untuk majlis majlis kenduri perkahwinan atau seumpamanya, boleh berhubung dengan Pengerusi KRT F2, En. Sabri di talian: 012-2162791

GAMBANG WATER PARK- SEDIKIT TIPS..

19hb Nov 2011 selepas mendapat 4 tiket percuma (aku dapat 8 hehehe) hasil tukaran keratan Harian Metro, selamat sampai ke pintu masuk pada 9.45 pagi (bertolak dari batang kali pukul 6.30 pagi) dengan tol bernilai rm16.90 dari Karak ke Gambang.

Memang aku rancang bukak bukak jek taman permainan tuh, aku antara orang pertama masuk, pertama, dapat parking kat dalam, kalau hujan panas pun relax jek, Kedua, tak yah beratur panjang beli tiket, Ketiga, tak yah beratur lagi panjang nak main, dapat 2/3 kali pusing main pun tak yah beratur panjang.

Masa beli tiket, kalau datang sekeluarga 4 orang, belilah "topup" rm100. Nak sewa, beli makanan kat dalam tuh tak pakai duit cash. tak pakai habis, boleh refund. jangan takut.

Aku sewa pelampung 2 yang boleh muat 2 orang satu pelampung. RM12 + RM8 deposit.
Sewa locker RM6 +RM9 deposit
Total RM55. Mulanya aku topup rm50 jek terpaksa lah aku topup lagi rm50 jadi rm100 masa nak sewa pelampung tuh.

locker tu tak la besar sangat, tapi muatlah masuk 2 bagpack, satu handbag.

Aku sekeluarga dah siang siang lagi pakai baju terjun air, so tak yah ambil masa salin baju kat bilik persalinan.. jimat masa!

Kitaorang terus jek ke tempat paling hujung taman.... kawasan slide... 5 jenis gelongsor dari atas bukit... penat gak menapak naik tangga sampai atas bukit tuh! pergghhh... tapi berbaloi la bila menjerit jerit bila turun gelongsor macam naik roller coaster... bebudak bawah 110cm tak leh main yek... budak besar jek.

ada satu jenis gelongsor untuk family (4 orang boleh naik) tak la trill sangat. ok la bagi yang lemah semangat ... tapi yang jenis berani tahap gaban boleh cuba race atas tikar terbang... terbang sampai rasa terputus nyawa beb!

Ambik masa beberapa kali main semaksima boleh, sebelum orang mula datang beratur panjang! sebab tu kena datang awal...

TAPI AWAS! aku tinggalkan pelampung kat bawah sebab nak cuba naik "6 lane race" yang tak perlu pakai pelampung yang kita sewa... bila habis main... ALAMAK! pelampung aku kena CURI! Pergghhhhh

Bila tanya tempat sewa tuh, kalau hilang habis le duit deposit kita... tension tul!

Aku cuba tunggu kat bawah (yang main gelungsur tu mesti lalu kat situ nyer)... setiap pelampung yang lalu, aku tengok nombor siri (ada diaorang tulis kat pergelangan tangan kita)... 5 minit kemudian... taaadaaaa
aku sergah mamat 2 ekor nih, terus dia bagi tapi banyak cakap! hahahaha

satu lagi pelampung, anak aku jumpa tersandar kat tempat lain... perghhh sib baik...

Kemudian kitaorang terus bergerak ke kolam pantai air berombak... ok laa...

ada 2 kolam untuk budak budak ribena... dan ada sungai buatan keliling kolam tuh... naik je pelampung jalan sendiri... ada kawasan yang berombak tinggi macam tengah laut.. ada terowong gelap best gak..
tapi bila keluar terowong tuh lalu kat pancuran air terjun yang kuat! jaga jaga kalau pakai spec cam aku, boleh tertanggal dengan kuatnya air tuh! gelabah gak aku cari spec aku... hahahaha

kalau lapar boleh la beli burger ayam/daging rm4.80 jek... atau nasi lemak telor rm4.80 jek... murah hehehehe tapi kita orang tahan sikit la lapar... kul 1 tengah hari kita orang keluar cari makan nasi kat luar...

nak bawak makanan sendiri? lupa kan aje... sesampai kat pintu masuk, beg korang kena selongkar... kalau ada makanan kena letak kat loker luar pas tu kena caj RM1

itu je serba sedikit tips. Ada soalan tanya la


Selasa, 15 Februari 2011

KRT F2 TV- Pertandingan Futsal KRT F2


Yang mengambil bahagian boleh dipecahkan kepada 10 pasukan. Tapi, memandangkan pemain pemain acara terbuka bukanlah selalu sangat main futsal, penyertaan dihadkan dengan hanya 8 pasukan yang mengambil bahagian.

Setiap pasukan mempunyai pemain simpanan. Tak la "pancit" pemain tu.

Pertandingan yang berlansung dimulai dari penyerahan borang serta taklimat perlawanan sehari sebelum pertandingan dan pada hari pertandingan, bermula dari pukul 9 dan tamat pada pukul 12 tengah malam.

Tidak terhad kepada kaum lelaki, kaum wanita yang diketui oleh ketua Jiran Wanita, Pn. Zaiton membawa ramai penyokong penyokong dari kaum ibu memberi semangat dan sorakan kepada para pemain yang juga anak anak mereka dalam kategori bawah 15 tahun.

Sungguh meriah dan dalam semangat kesukanan, sehinggakan ada pemain yang cedera kembali bermain 10 minit selepas diusung keluar gelanggang!

Selepas pertandingan tersebut, pihak AJK KRT F2 melihat komitment yang tinggi ditunjukkan oleh remaja bawah 15 tahun dimana mereka memang telah ada pasukan mereka serta jersi mereka sendiri! maka, mereka mereka ini akan diserapkan kedalam pasukan futsal bawah 15 tahun KRT F2 dan akan diberi bimbingan serta sokongan dibawah Jiran Muda.