Rabu, 4 Ogos 2010

KRT F2 TV - Temuramah Dengan Mangsa, Ketua Jiran Wanita dan YB Kamalanathan



Mangsa, En. Jaafar bin Ahmad, 35, tersentak ketika diberitahu oleh jiran pada jam 8.30 pagi yang rumahnya telah dijilat api.

Punca kebakaran bukannya didapur, tapi dibilik tidur anak sulungnya dibilik ke 3 menghadap ke belakang.

Setelah api dapat dikawal sepenuhnya, kami sekali lagi melawat tempat kejadian diiringi oleh YB Kamalanathan, Ahli Parlimen Hulu Selangor yang genap 100 hari sebagai Yang Berhormat.

Bilik tidur anak mangsa, musnah, segala perkakas seperti almari, rak buku, katil, kipas, meja, meja solek rentung dijilat api.

Paling menyedihkan, apabila melihat segala pakaian sekolah serta buku buku sekolah anak anaknya hangus terbakar.

Mangsa bernasib baik kerana hanya bilik anaknya sahaja yang teruk dan 2 bilik tidur lain hanya mengalami kerosakan kecil kerana kecekapan dan tindak balas yang cepat dari jiran jiran.

YB Kamalanathan berjanji akan membantu membawa kes tersebut ke Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri (JPM). Beliau juga sempat memberi kata kata semangat kepada mangsa dan menghulurkan sedikit sumbangan peribadi.

KRT F2 telah mejalankan derma kilat pada petang tadi bertujuan untuk meringankan sedikit bebanan mangsa kebakaran, menjelang menyambut bulan Ramadhan yang bakal tiba.

Pihak KRT F2 akan terus memantau situasi perkembangan rumah mangsa, dan kami akan menguruskan dokumen dokumen seperti lapuran, gambar gambar serta video yang akan diserahkan kepada pejabat YB Kamal dan YB Isa, Adun Batang Kali, untuk tindakan susulan, secepat mungkin.

Dari masa ke semasa, kami juga memantau keadaan anak beliau yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR tak lama lagi.

Dan pihak KRT F2, akan bergotong royong memulihkan kembali rumah kepada yang asal dengan bantuan seluruh warga KRT F2 dengan bantuan wang ringgit sehinggalah kepada tenaga.

Terima kasih kepada jiran wanita yang diketuai oleh Pn. Zaitun yang telah bergotong royong membersihkan rumah mangsa pada petangnya.

Juga KRT F2, berterima kasih kepada Jabatan Bomba Malaysia, Tenaga Nasional yang akan memulihkan kembali sumber elektrik sehari dua ini, Polis Diraja Malaysia, YB Kamalanathan, YB Isa (ADUN Batang Kali), JKKKP Bandar Utama, Wanita Umno, JKM, Sinar Harian, YDP PIBG Sekolah Kebangsaan Bandar Utama, yang telah sudi datang dan meringankan mangsa.

Kepada sesiapa pembaca blog yang ingin menyumbangkan derma kepada mangsa, Penulis akan mendapatkan no akaun bank mangsa secepat mungkin.

Tiada ulasan: