Ahad, 8 Ogos 2010

KRT F2 TV - Gotong Royong Memasak Sempena Majlis Yasin Perdana 2010


Tidak semestinya setiap majlis menggunakan duit tabung KRT.

Kali ini, KRT F2 mengadakan satu majlis bacaan yasin dan tahlil perdana sempena menyambut bulan Ramadhan yang hampir tiba.

Penduduk yang berhajat untuk tahlil keluarga mereka, diminta memberikan sedikit sumbangan kepada KRT F2.

Walaupun tidak dipaksa dan dilakukan secara sukarela bertujuan untuk kos hidangan pada malam tersebut, sebanyak lebih RM800 berjaya dikumpul dari 250 keluarga yang menghuni diKawasan Rukun Tetangga Fasa 2 Bandar Utama Batang Kali ini.

Jiran Wanita membuat keputusan untuk bergotong royong memasak menu nasi tomato ayam masak merah dengan menolak cadangan asal dibuat secara katering.

Rumah Zie, salah seorang AJK Induk KRT F2 menjadi tuan rumah untuk aktiviti kali ini.

Saya yang sepatutnya menolong memasak nasi tomato, terlewat tiba dan pembantu saya pula langsung tak nampak batang hidung.... Ssssoooorrrryyyyy....

Apa apa pun saya berpuas hati dengan hasil tangan mereka, hasil dari kerjasama, berganding bahu, berat sama dipikul, periuk sama dibasuh..

Dengan purata seorang tetamu RM2.65, dan harga ayam semakin hampir Ramadhan semakin naik harganya, mana boleh dapat satu set lengkap nasi tomato beserta buah buahan, air, set hidangan dan pinggan mangkuk kalau dibuat secara katering!





Tiada ulasan: