Isnin, 8 Jun 2009

Pertandingan Bola Tampar KRT F2 sempena Hari Keluarga 21 Jun 2009











Oleh: Roslan Rahmat, Timb.Pengerusi KRT Fasa 2, Bandar Utama, Batang Kali, Selangor.


Satu Pertandingan Bola Tampar anjuran KRT F2 telah diadakan pada 6 Jun 2009 sempena Hari Keluarga dan Anugerah Kecemerlangan Pelajar KRT F2 yang akan berlangsung pada 21 Jun 2009 kelak.

Sabri bin Kassim, Pengerusi KRT F2 berkata," Alhamdullillah, sambutan diberikan amat menggalakkan, sehingga terpaksa semua pasukan mempunyai ramai pemain simpanan dan sering bertukar pemain untuk memberi peluang mereka beraksi di gelanggang."

"Malah, ramai mengesyorkan agar permainan ini diteruskan setiap minggu. Mungkin mereka amat teruja dengan kemeriahan perlawanan ini." ujarnya lagi.

Yang menarik, pelbagai peringkat umur menyertai pertandingan ini dari 15 sehinggalah 61 tahun.

"Saya tak peduli kalah menang, yang penting dapat memupukkan semangat kejiranan sesama kita dan dalam masa yang sama dapat melakukan aktiviti yang sama antara golongan muda dan berusia seperti saya." kata Nadzri Aziz, 61, peserta paling berumur (gambar)

"Aktiviti sihat ini patut diteruskan, selain boleh merapatkan jurang golongan muda dan tua, kami berjaya mencipta aktiviti alternatif kepada golongan muda yang suka merempit, yang paling penting kami dapat mengenali jiran yang sebelum ini belum dikenali." ujar Nadzri, yang sering bersenam berbasikal sejauh 10km setiap pagi dengan penuh semangat.

Agak mengejutkan pasukan beliau telah berjaya ke peringkat separuh akhir. Sokongan padu dari berpuluh penonton wanita di tepi padang untuk pasukan GOJI yang terdiri dari Pengerusi sendiri, Timb. Pengerusi, Ketua Biro Sukan dan Rekreasi hanya mampu memberi tentangan 5 minit pertama seterusnya dibelasah teruk oleh pasukan lawan.

Secara seloroh, pasukan memberi alasan cepat letih bermain diwaktu matahari panas terik, dan minta disambung pada waktu malam.

Perlawanan berlangsung dari pukul 8 pagi sehingga 7 petang.

Jiran Wanita telah berganding bahu menyediakan makanan mee hoon goreng dan nasi lemak untuk para pemain.

"Lepas main keluar peluh, dapat makan free lagi, tak sempat nak pecah lemak, tambah berlemak badan aku..." seloroh Fuaad Isa, ketua Biro Sukan dan Rekreasi sambil menyuap nasi lemak dengan penuh selera.

Pertandingan bermula dengan nyanyian lagu NegaraKu, bacaan doa serta amanat ringkas dari Pengerusi KRT F2. Majlis tersebut akan dirasmikan oleh YB Mohd Isa, ADUN Batang Kali dan Pegawai Perpaduan Daerah Hulu Selangor dijangka hadir.

Terdapat 7 Pasukan telah terlibat dalam pertandingan ini mewakili 7 jalan di Kawasan Rukun Tetangga Fasa 2.

Kemeriahan telah bermula dari malam sebelum pertandingan dimana pasukan yang bertanding berkumpul di balairaya Fasa 1& 2 untuk pengundian.

Perlbagai gelaran diberikan untuk setiap pasukan untuk menaikkan semangat para pemain. Antara nama pasukan seperti Semboyan team, Champion Maa.., Kacang je.., Goji, URC 19, Jawa Ranggers. Perlawanan diadakan secara liga.

Pasukan Champion Maa,, menjuarai pertandingan mengalahkan pasukan Jawa Rangers dengan keputusan 21-18, 21-18

End.

Tiada ulasan: