Rabu, 3 Jun 2009

Gotong Royong kenduri walimatulurus Abang Din












Oleh: Roslan, Naib Pengerusi KRT F2
Tahap kerjasama dikalangan warga KRT F-2 sungguh tinggi.
Buktinya, hampir 40 warga KRT F-2 dari Jiran Usia Emas, Jiran Muda, Jiran Wanita berganding bahu dengan kesemua AJK KRT F-2 turun padang bergotong royong membantu melicinkan kerja kahwin anak Abang Din di Jalan 3 Bandar Utama pada 31 Mei 2009 yang lepas.
Bermula dari hari Khamis, 3 hari sebelum majlis berlansung, kerja kerja memasang khemah, mengambil air, menyediakan tempat memasak dan tempat mambasuh pinggan mangkuk diagih kepada beberapa kumpulan.
Agak melucukan apabila seramai 10 orang warga KRT turun padang semata mata untuk mengambil pinggan mangkuk, dapur, peralatan memasak yang disewa.
Sampaikan jiran penyewa perkakasan itu bertanya, "kenapa ramai ramai datang nih?"..
salah seorang dari kami menjawab, " Saja datang ramai ramai, salah seorang duda kat sini sibuk nak booking perkakas untuk kenduri dia pulak"... Senda yang ditujukan pada Hj Nadzri disambut gelak ketawa.
Pukul 12.00 tenggahari pada hari berlansungnya majlis tersebut, semua "penanggah" berbaju oren berkumpul untuk bergambar beramai ramai.. sungguh meriah! Abang Din tersenyum terharu kerana majlis berjalan dengan licin tanpa sebarang masalah.
Kesempatan orang ramai yang hadir diambil oleh Biro Ekonomi KRT F-2 dengan mempromosikan sabunF2 keluaran kami dan hasilnya RM70 berjaya dijual pada hari tersebut.




Tiada ulasan: