Selasa, 15 Februari 2011

KRT F2 TV- Pertandingan Futsal KRT F2


Yang mengambil bahagian boleh dipecahkan kepada 10 pasukan. Tapi, memandangkan pemain pemain acara terbuka bukanlah selalu sangat main futsal, penyertaan dihadkan dengan hanya 8 pasukan yang mengambil bahagian.

Setiap pasukan mempunyai pemain simpanan. Tak la "pancit" pemain tu.

Pertandingan yang berlansung dimulai dari penyerahan borang serta taklimat perlawanan sehari sebelum pertandingan dan pada hari pertandingan, bermula dari pukul 9 dan tamat pada pukul 12 tengah malam.

Tidak terhad kepada kaum lelaki, kaum wanita yang diketui oleh ketua Jiran Wanita, Pn. Zaiton membawa ramai penyokong penyokong dari kaum ibu memberi semangat dan sorakan kepada para pemain yang juga anak anak mereka dalam kategori bawah 15 tahun.

Sungguh meriah dan dalam semangat kesukanan, sehinggakan ada pemain yang cedera kembali bermain 10 minit selepas diusung keluar gelanggang!

Selepas pertandingan tersebut, pihak AJK KRT F2 melihat komitment yang tinggi ditunjukkan oleh remaja bawah 15 tahun dimana mereka memang telah ada pasukan mereka serta jersi mereka sendiri! maka, mereka mereka ini akan diserapkan kedalam pasukan futsal bawah 15 tahun KRT F2 dan akan diberi bimbingan serta sokongan dibawah Jiran Muda.


Tiada ulasan: