Rabu, 23 November 2011

GAMBANG WATER PARK- SEDIKIT TIPS..

19hb Nov 2011 selepas mendapat 4 tiket percuma (aku dapat 8 hehehe) hasil tukaran keratan Harian Metro, selamat sampai ke pintu masuk pada 9.45 pagi (bertolak dari batang kali pukul 6.30 pagi) dengan tol bernilai rm16.90 dari Karak ke Gambang.

Memang aku rancang bukak bukak jek taman permainan tuh, aku antara orang pertama masuk, pertama, dapat parking kat dalam, kalau hujan panas pun relax jek, Kedua, tak yah beratur panjang beli tiket, Ketiga, tak yah beratur lagi panjang nak main, dapat 2/3 kali pusing main pun tak yah beratur panjang.

Masa beli tiket, kalau datang sekeluarga 4 orang, belilah "topup" rm100. Nak sewa, beli makanan kat dalam tuh tak pakai duit cash. tak pakai habis, boleh refund. jangan takut.

Aku sewa pelampung 2 yang boleh muat 2 orang satu pelampung. RM12 + RM8 deposit.
Sewa locker RM6 +RM9 deposit
Total RM55. Mulanya aku topup rm50 jek terpaksa lah aku topup lagi rm50 jadi rm100 masa nak sewa pelampung tuh.

locker tu tak la besar sangat, tapi muatlah masuk 2 bagpack, satu handbag.

Aku sekeluarga dah siang siang lagi pakai baju terjun air, so tak yah ambil masa salin baju kat bilik persalinan.. jimat masa!

Kitaorang terus jek ke tempat paling hujung taman.... kawasan slide... 5 jenis gelongsor dari atas bukit... penat gak menapak naik tangga sampai atas bukit tuh! pergghhh... tapi berbaloi la bila menjerit jerit bila turun gelongsor macam naik roller coaster... bebudak bawah 110cm tak leh main yek... budak besar jek.

ada satu jenis gelongsor untuk family (4 orang boleh naik) tak la trill sangat. ok la bagi yang lemah semangat ... tapi yang jenis berani tahap gaban boleh cuba race atas tikar terbang... terbang sampai rasa terputus nyawa beb!

Ambik masa beberapa kali main semaksima boleh, sebelum orang mula datang beratur panjang! sebab tu kena datang awal...

TAPI AWAS! aku tinggalkan pelampung kat bawah sebab nak cuba naik "6 lane race" yang tak perlu pakai pelampung yang kita sewa... bila habis main... ALAMAK! pelampung aku kena CURI! Pergghhhhh

Bila tanya tempat sewa tuh, kalau hilang habis le duit deposit kita... tension tul!

Aku cuba tunggu kat bawah (yang main gelungsur tu mesti lalu kat situ nyer)... setiap pelampung yang lalu, aku tengok nombor siri (ada diaorang tulis kat pergelangan tangan kita)... 5 minit kemudian... taaadaaaa
aku sergah mamat 2 ekor nih, terus dia bagi tapi banyak cakap! hahahaha

satu lagi pelampung, anak aku jumpa tersandar kat tempat lain... perghhh sib baik...

Kemudian kitaorang terus bergerak ke kolam pantai air berombak... ok laa...

ada 2 kolam untuk budak budak ribena... dan ada sungai buatan keliling kolam tuh... naik je pelampung jalan sendiri... ada kawasan yang berombak tinggi macam tengah laut.. ada terowong gelap best gak..
tapi bila keluar terowong tuh lalu kat pancuran air terjun yang kuat! jaga jaga kalau pakai spec cam aku, boleh tertanggal dengan kuatnya air tuh! gelabah gak aku cari spec aku... hahahaha

kalau lapar boleh la beli burger ayam/daging rm4.80 jek... atau nasi lemak telor rm4.80 jek... murah hehehehe tapi kita orang tahan sikit la lapar... kul 1 tengah hari kita orang keluar cari makan nasi kat luar...

nak bawak makanan sendiri? lupa kan aje... sesampai kat pintu masuk, beg korang kena selongkar... kalau ada makanan kena letak kat loker luar pas tu kena caj RM1

itu je serba sedikit tips. Ada soalan tanya la


Tiada ulasan: