Khamis, 22 Julai 2010

KRT F2 TV - Gotong Royong Perdana KRT Fasa 2 Bandar Baru Batang Kali


Pada 20 Jun 2010 yang lepas, telah berlangsung program gotong royong perdana yang dijalankan setiap tahun.

Tahun ini, pihak KRT F2 telah bekerjasama dengan Kementerian Kesihatan Daerah Hulu Selangor dan Majlis Daerah Hulu Selangor.

Bertujuan untuk membasmi tempat pembiakan nyamuk aedes yang telah mengakibatkan ramai jiran tetangga terkena jangkitan denggi.

Bandar Utama Batang Kali memang telah ditanda kawasan berisiko tinggi jangkitan demam denggi.

Program tersebut berjalan dengan jayanya dengan sambutan dari jiran tetangga amat menggalakkan.

Kumpulan dibahagi kepada dua bahagian dengan setiap pasukan diiringi dengan lori dari Majlis Daerah Hulu Selangor.

Adatlah dalam mana mana program gotong royong.... lebih ramai pengarah dari pekerja... tapi atas sikap tolak ansur, saling tolong menolong, kerja kerja dapat disempurnakan walaupun ada sebilangan yang hanya "lepas batuk di tangga" hahahaha...

Uniknya masyarakat di KRT F2... mana mana yang tak kena pada mata, terus ditegur dengan nada gurauan atau sendaan... pihak yang terkena pula akan cuba berdalih dengan memberi pelbagai alasan... dan bagaikan pesta berbalas pantun menyerikan suasana.

Yang ditegur langsung tak terasa kerana dah sedia maklum sifat rakan rakan yang suka bergurau, dan yang menegur pula akan berhenti bergurau bila dah terlebih...

Dalam video berita itu akan terpampang akibat "terlalu kemas bergaya" semasa program berlangsung, sehingga ada rakan yang meletakkan tanah diatas tapak tangan beliau untuk mengisyaratkan supaya "bersama bersengseng lengan baju" bergelumang dengan kekotoran.

Akhirnya beliau mengalah dan pada mulanya hanya bercekak pinggang sambil jari menunjuk kekanan, ke kiri , keatas dan ke bawah, telah bersama sama mengotorkan baju bagi mencapai objektif program...BARU PADAN MUKA!


Tiada ulasan: